הסלמה בקרב באוקראינה: מפקדות הופצצו; רבים נהרגו

שלמה ריזל No Comments on הסלמה בקרב באוקראינה: מפקדות הופצצו; רבים נהרגו

צבא רוסיה תקף את מפקדת המודיעין הצבאי של אוקראינה, זאת בתגובה לתקיפה אוקראינית ארוכת טווח ומדויקת שפגעה במבנה בו לנו מאות חיילים רוסים במריופול שנכבשה בידי רוסיה בשנה שעברה. היום הנשיא פוטין אישר את הדיווח ואמר "כבר דיברנו על האפשרות לפגוע במוקדי קבלת החלטות. המפקדה שנפגעה לפני יומיים-שלושה, שייכת לקטגוריה הזו".

המלחמה. ארכיון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד ההגנה הרוסי מעדכן כי "הכוחות המזוינים של רוסיה ביצעו תקיפות קבוצתיות בנקודות קבלת החלטות מרכזיות בהן תוכננו התקפות טרור בשטח רוסי בהדרכת השירותים המיוחדים המערביים". מאוחר יותר פוטין אישר את הדיווח ואמר "כבר דיברנו על האפשרות לפגוע במוקדי קבלת החלטות. מפקדת המודיעין הצבאי של אוקראינה, שנפגעה לפני יומיים-שלושה, שייכת לקטגוריה הזו".

video
play-sharp-fill

הודעה חריגה זו מראה שאנחנו נמצאים בעליית מדרגה במלחמה באוקראינה: מל"ט אוקראיני התפוצץ הלילה במתקן לזיקוק נפט במחוז קרסנודאר בדרום רוסיה, לא רחוק מגשר קרץ' המוביל לחצי האי קרים. לאחר הפיצוץ נראתה שרפה גדולה שהתפתחה במקום, וככל הנראה נגרם נזק רב.

בנוסף, צבא אוקראינה הפציץ באופן נרחב במחוז בלגורוד שברוסיה, לא רחוק מהגבול, סמוך לאזור חארקוב. לפחות אזרח רוסי אחד נפצע בהפצצות, באזור שלפני כשבועיים התנהלו בו קרבות עזים על ידי מורדים רוסים פרו-אוקראיניים.

כמו כן, דווח על פגיעה משמעותית בטילים ארוכי טווח ומדויקים שפגעו במגורי חיילים רוסים באזור העיר מריופול, לחופי ים אזוב. אוקראינה טוענים כי בהפצצה נהרגו עשרות ואולי אף מאות חיילים רוסים ומדובר במכה מוראלית משמעותית לכוחות הלוחמים בשטחה.

אחרי הפלישה של כוחות אוקראינים לתוככי רוסיה, הרוסים נפגעו קשות והבטיחו לנקום. הבוקר, הנקמה הגיעה בדמות תקיפה ראשונה של מוקד קבלת החלטות אוקראינים – מפקדת המודיעין הצבאי הראשית בקייב – דבר שמוסקבה נמנעה ממנו עד כה, למרות ביקורת בתוך רוסיה.

המתקפה האוקראינית הנועזת אתמול על מוסקבה היתה תגובה לכך. והמתקפה הנרחבת הבוקר על מחוז בלגורוד במערב רוסיה, צמוד לגבול האוקראיני היא תגובה נוספת. כך נראה כי שני הצדדים מורידים עוד כפפות וחוצים קווים חדשים.

ומה מרוויחים הצדדים מעליית המדרגה? הרוסים מנסים לפגוע בכך במתקפת הנגד אותה מבטיחים האוקראינים זמן מה. ומנגד, האוקראינים מנסים לערער את רוסיה לפני המתקפה המובטחת.



0 תגובות